BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, 7 September 2012

Raya GanGnam S.t y.l.e

Assalamualaikum w. b . t
This year we celebrate the happy eid family in kuala Terengganu. For this year, my family and I plan to make the most turquoise blue color as our theme color.


this is our Family...
from left:ME,ina,Dad,Mom,Angah,and last Diana






When I was in Kuala Terengganu, i visited many places, such as beaches Stone Poor, Cristal Mosque, and so on.when I was there, I tried a lot of food as we know very well known Kuala Terengganu about traditional food, too is lost if not try.


Wednesday, 15 June 2011

cara-CARA edit picture lomo dalam PS..

salam...haii dah lamer xmenaip kat blog nie... kali nie yein nak ajr cmne nk edit pic pakai PS..
Step 1: Open the image that you want to create the lomo effect in PHOTOSHOP and apply a brightness/contrast adjustment layer.

step 2:Then apply the following settings to a levels  adjustment layer.

step 3:Create a new blank layer and fill it with white, setting the blend mode of the layer to multiply. Then go to Filter>Distort>Lens Correction and apply the following setting: Lens Correction : -100. Leave all the other settings at the default.

step 4:Press crtl-shift-alt-E to create a merged copy of what you are working on. Go to Filters>Blur> Gaussian Blur.

 step 5:Apply a gradient adjustment layer to the top of all of your layers.The colour I have used here is: #ff6e02
  1. location 0%
  2. location  8%
  3. location 100%

step6:To create your own gradient open up the  gradient editor and place three different stops along the bottom like the screenshot:


step 7:Then make sure that you have 4 opacity stops at the top.

  1. location 0% with opacity 0%
  2. location 8% with opacity 100%
  3. location 20% with opacity 0%
  4. location 100% with opacity 100%
You can also change the colour of the light leak or the intensity by moving the stops around.
Change the blend mode of the adjustment layer to pin light and the opacity to 90% and you’re DONE!
                             RESULT:


SELAMAT MENCUBAAAAA....


Thursday, 9 June 2011

edit-EDIT..

ACTUALLY...yien bosan gler duk umah tyme cuti sem nie.. xtau nk wat pew.. bdan pn dah mkin gmuk..
wawawa...xpew,gemuk pn ader owng sayg.. gagagagaga
erm kalo kowng nk tau yien nie.. actually mmng suka bergambar.. pantang ader kamera mesti ader jew memek muka nk wat..ngeee
tapi dah mmg cm2 nk wat cm ne knnn..huhuhu (nasib leww)
nie antara koleksi pic2 yien




sekian dr yien.. ngeeee




NoRA eLEna

NORA ELENA..drama nie tol2 wat yien layan abis o...
tiap2 petang dr aie isnin until kamis pada kul 7 yien mesti terpacak kat depan tb tgk drama nie...
xsngka novel yg yien pnah bace mase zaman skolah dulu kuar drama..
ctew nie mmng best gler rugi sapew xtgk..
cz dari novel yien bace 2 pn memng meleleh la gak bace..
drama nora elena nie di adaptasikan dri  sebuah novel
 KASIH KU SUCI..

\
sapew yg berminat untuk bace novel nie sila klik nie kerana sudah djadi kan sbagi e-BOOK..cz yien pnah try cri novel nie blik tapi xjmpa.. nasib ader dlam web..so sapew yg berminat bace..klik jew   

dalam siri  nora elena
watak utama dalam drama bersiri nie aaron aziz sbagai seth tan n siti saleha sbagai nora elena..




hope kowng layan k...ngee

LoMoGrApHic..

    ehem2...semekom...
actually 1st edit blog nie...ngeee..
tapi xkisah laa..nak jugak update...
tajuk kali nie lomographic..
kowang tau pew 2 lomographic???
mari saya tunjuk kan beberapa jnis kamera dan gambar dari hasil lomographic..

LOMOGRAPHIC:
 ader bnyak jnis kamera..
antara nye..

..diana f+


Yg cntik skit nie..

.. holga


kalo nk tgk lagi bnyak jnis kamera cntik2 KLIK AJEW 

erm ini diantara hasil dari kamera diatas nie 




lawa2 kan pic2 hasil daripada lomo nie.. mmg menarik..
erm insyallah ader rezeki nati..saya nk kumpul camera2 jnis lomo nie...ngee..
 AMINNN...





Tuesday, 24 May 2011

oh Bulan!

Jam laptop aku menunjukkan pukul 4.57 pagi bersamaan 24.5.2011..aku still x boleh tdo..duduk je bersandar atas katil sambil tu ngadap tingkap..termenung punya termenung,,aku pun perati lah bulan,,"cantik gak bulan mlm nih"..dgn pantas,,aku menyambar Dslr aku,,berbekalkan lens 70-300mm,,aku pun tembak lah ke arah bulan tu..dan ni lah hasil nya...



so tu lah je story aku untuk mlm ni...gute nacht all readers...entschuldigung...

Monday, 23 May 2011

Filem Aksi Melayu wajib tonton 2011 selepas filem Kongsi..

Selepas kejayaan filem Kongsi arahan Farid Kamil berjaya memecahkan panggung wayang yg ada kat seluruh Malaysia,,muncul pulak filem KL Gangster arahan Syamsul Yusof yg akan ditayangkan pd 9 Jun 2011 ni..2 filem ni lebih kurg sama sahaje genre dia,,iaitu berunsur kan kisah Kongsi Gelap yg ada dkt Malaysia..So aku tulis entry kali ni untuk menceritakan sinopsis filem ni..




Sinopsis Filem KL Gangster
Mengisahkan dua beradik yang telah terjebak di dalam dunia gangster, seorang bernama Malek dan seorang lagi Jai. Si abang iaitu Malek telah dipenjarakan selama 5 tahun akibat dikhianati oleh kumpulannya sendiri yang didalangi oleh Shark anak tiri kepada King, iaitu ketua kongsi gelap yang paling berpengaruh di KL. Bagi Malek setelah dibebaskan beliau ingin mengubah persepsi kehidupan serta menjauhkan diri dari kehidupan hitam sebagai ahli kongsi gelap.
Menjalani rutin kehidupan biasa sambil menjaga ibunya yang dah tua tapi sebagai bekas banduan yang dipandang serong oleh masyarakat adalah agak sukar dia menjalani kehidupan seperti biasa. Beliau sering diganggu oleh gangster-gangster lain yang masih berdendam dengan beliau sehingga King tampil menghulurkan bantuan untuk Malek memulakan kehidupan baru. King mengarahkan orangorangnya supaya tidak menganggu kawasan Malek dan ini amat tidak disenangi oleh anak tirinya Shark yang ingin menjadi “Raja” di KL ini. Berlainan pula dengan kehidupan adiknya yang masih hanyut dibuai kemewahan hidup di dalam dunia gangster.

Bagi Jai kemewahan hidup adalah segalanya dan ini hanya boleh dicapai dengan dunia hitam yang diceburinya sekarang. Dia sanggup melakukan apa saja demi wang dan kuasa. Jai antaraorang kuat Shark dalam apa saja misi yang Shark lakukan. Jai lah orangnya yang akan tampil ke depan untuk merealisasikan apa jua yang diarahkan Shark. Sayap Shark semakin berkembang. Tapi dengan kemunculan Malek, Shark terasa semakin tergugat. Beliau terasa tercabar. Berbagai cara dilakukan untuk menjatuhkan Malek tetapi sentiasa dipatahkan oleh ayah tirinya King yang sering membela Malek yang dianggap sebagai sahabat.
King kurang senang dengan karenah Shark yang sentiasa mencetuskan perbalahan yang membabitkan kumpulan-kumpulan gelap yang lain. Ini membuatkan hubungan anak beranak ini semakin dingin. Kerana tamakan kuasa Shark mula berdendam dengan ayahnya beserta Malek. bagi Shark, Maleklah punca segalanya. Dengan itu, Shark mengarahkan Jai untuk menghapuskan abangnya. Disinilah bermula konflik diantara saudara dan kesetiaan keluarga dan kumpulan… Nyawa atau harga diri. Dimanakah penghujung pertempuran mereka…segala-galanya akan terjawab dalam “KL GANGSTER”

p/s : So,,9 Jun 2011 ni moh ler reramai pg ke mane2 panggung wayang yg berhampiran dgn rumah korg,,kte usha filem terbaru arahan Syamsul Yusof..